zondag 2 oktober 2011

Debuut...

Zondag 29 mei 2011
Gisteren had ik een dubbel debuut: ik heb voor het eerst in het buitenland gefietst en het was tevens mijn eerste 'klassieker'. Om kwart over 8 's ochtends stond ik met een hele groep renners van onze fietsclub uit Druten aan de start van de Jean Nelissen Classic in Luxemburg. We waren de dag ervoor al gearriveerd en onderweg er naar toe werd ik toch wel wat zenuwachtig bij het zien van die diepe dalen en lange, steile hellingen...
Ik fietste samen met 3 vrouwen en een man die we omdoopten tot Anton Heyboer (het toeval wil dat Anton Heyboer 5 vrouwen had en wij weliswaar met 4 vrouwen van start gingen maar onderweg hebben we een gestrande wielrenster opgepikt, dus toch 5 vrouwen). Die ene man hadden we hard nodig want wie moest anders bij een lekke band zorgen dat er een band gewisseld werd... Wij hadden nooit verwacht dat het andersom zou werken en onze 'Anton' juist de hulp van onze vrouwelijke charmes nodig had om ervoor te zorgen dat zijn ketting die muurvast zat weer los te krijgen. Toen ik een cafe in liep om hulp te vragen sprongen er direct drie mannen (ook wielrenners, Belgen) op van hun stoel. Wat die Belgen niet wisten was dat die hulp niet nodig was voor mij maar voor een man...
Dit alles terzijde, want het gaat tenslotte om het klimmen. En geklommen hebben we. Meteen na de start begon het al met een klim van 3,5 kilometer. Van de eerste 16 kilometer hebben we er 11 geklommen. En dan de afdalingen: soms wel met 6o kilometer per uur. En het ging goed.... Ik heb heerlijk gefietst, had veel energie en heb ondertussen ook nog genoten van de prachtige omgeving en van het fijne gezelschap waarmee ik fietste. Na 93 km en 4 uur en 50 minuten op de fiets gezeten te hebben (exclusief pauzes) kwamen we moe maar heel tevreden aan op de camping. Ik ben trots op mezelf en op mijn fietsploegje!
Ik heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt met me daar op die Alpe...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten