zondag 2 oktober 2011

Ik vertrek...

Vrijdag 3 juni 2011
Mijn tassen zijn gepakt, een helemaal vol met fietskleren en fietsbenodigdheden, de ander met de gewone dingen. Morgenvroeg gaat om 5 uur mijn wekker en om 6 uur vertrek ik samen met Gerrie en Elice richting Frankrijk in een volgeladen bestelbusje. Vandaag met Gerrie naar de supermarkt geweest om boodschappen te doen. Mooi om te zien wat Gerrie allemaal in ons karretje deponeert: eierkoeken, krentenbrood, jam, honing, mueslie zonder noten, kwark, bananen, winegums, vruchtensappen en nog veel meer. De meeste etenswaren met weinig vet maar met veel koolhydraten. Al lopende door de gangpaden legt hij me uit dat we gaan 'taperen' de komende dagen. De kenners onder ons weten vast wel wat dat is, ik leer nog steeds bij... Het heeft in ieder geval te maken met rustiger trainen en het opbouwen van een voorraad koolhydraten in je lijf (toch, Gerrie?).
Ik ben de hele dag al een beetje 'hyper', eindelijk gaat het gebeuren: ik vertrek naar de Alpe. Morgenavond kan ik eindelijk de berg zien die ik ga beklimmen! 
Ik hoop dat ik vanuit Frankrijk met jullie in contact kan blijven middels mijn blog. Op donderdag 9 juni kunnen jullie mij en alle andere renners volgen bij de beklimmingen via http://live.opgevenisgeenoptie.nl Vanaf 12 uur zijn er live beelden, foto's, interviews te zien. Radio 2 zendt de hele dag uit over de Alpe d'HuZes en van 19 tot 20 uur zijn er live beelden te zien op televisie bij de NCRV. Kijken dus! En goed opletten of je mij ziet, jullie weten wel waar ik aan te herkennen ben...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten