zondag 2 oktober 2011

Dilemma.....

Zaterdag 2 april 2011
Toen ik een paar maanden geleden begon met wielrennen heb ik vrijwel alles moeten lenen omdat ik nog niets had: fiets, helm, fietsschoenen, overschoenen, wielrenbroek, beenstukken, wielrenshirts, noem maar op. Het enige wat ik die eerste tijd van mezelf aan wielerbenodigdheden aan had waren sokken, winterhandschoenen en mijn muts onder mijn (geleende) fietshelm.
Langzamerhand is daar verandering in aan het komen. Eind december heb ik een nieuwe wielrenfiets gekocht, een hele mooie in de kleurstelling zwart en blauw met witte accenten. Toen ik mijn fiets in januari op ging halen heb ik een fietshelm gekocht (in de kleur blauw van mijn fiets) en fietsschoenen (in een kleur passend bij mijn fiets en helm). Een paar weken geleden heb ik 'halve' handschoentjes aangeschaft (zwart met blauwe en witte accenten) en een bril voor op de fiets (montuur in kleur passend bij mijn schoenen en helm). Je voelt wel aan dat er bij iedere nieuwe aankoop goed gekeken wordt of alles wel bij elkaar past. Ik ontken ook niet dat hier een stukje perfectionisme en ijdelheid om de hoek komt kijken...
Maar ondertussen loop ik al weken (eigenlijk al 3 maanden...) rond met een groot dilemma. Mijn man heeft namelijk met kerst een cadeautje voor me gekocht: een superslim fietscomputertje zodat ik voortaan precies kan zien hoe hard ik fiets, hoeveel kilometers ik heb afgelegd, wat mijn gemiddelde en mijn snelste snelheid is en nog veel meer. Hartstikke lief maar: het is een knalrood apparaatje... En dat op mijn zwart met blauwe fiets met witte accenten! Een poging om het slimme apparaatje door mijn man te laten ruilen tegen een exemplaar in een geschiktere kleur wordt door hem met grote verontwaardiging geweigerd. Wat nu? In de kast laten liggen? Met onuitwisbare waterdichte zwarte stift overkleuren? Ruilen met iemand die een rode fiets heeft tegen een zwart exemplaar? Ik heb er aardig wat tijd voor nodig gehad maar eigenlijk heeft mijn man wel gelijk. Wat maakt het ook uit, het gaat erom wat je met dat ding kunt en niet wat voor kleur het heeft. En in mijn geval telt ook nog mee van wie je het gekregen hebt en met welke intentie. En dus heb ik sinds vorige week zondag een rood fietscomputertje op mijn fiets zitten! Een schrale troost: het past precies bij de twee knalrode ventieldopjes van mijn voor- en achterwiel (ontdekte ik vorige week zondag pas)...
Nu denk je misschien dat dit soort dilemma's alleen bij (fietsende) vrouwen voorkomt. Niets is minder waar! Een (beginnende) wielrennende mannelijke collega heeft onlangs zijn bidonhouder verwijderd van zijn nieuwe blauwe wielrenfiets omdat er een rode stip ter grootte van een dubbeltje op zat...

Naschrift van mijn man: toen hij het rode fietscomputertje kocht wist hij nog niet dat ik een blauwe fiets zou gaan kopen...

Naschrift van mij: anderhalf uur na verschijnen van dit blog is er gereageerd op dit blog door mijn man. Zeker even kijken (zie Reactie zaterdag 2 april).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten