zondag 2 oktober 2011

Strakke pakken

Zaterdag 16 april 2011
De eerste wielerkleding die ik droeg was twee jaar geleden. En niet tijdens het fietsen maar toen ik met mijn vriendin Elice (waar ik nu ook de Alpe mee op ga fietsen) de Nijmeegse Vierdaagse liep. De jasjes vond ik niet zonder meer mooi vanwege alle reclame die erop stond, maar vooral praktisch: als je het te warm kreeg kon je het lekker klein opvouwen. We vielen wel op in onze fietsjackjes tussen al die wandelaars, o.a. gesponsord door Herbalife en de Binnenvaart. Verschillende keren werden er opmerkingen gemaakt over onze slanke lijn en gedacht dat we schippersvrouwen waren. En ongemerkt waren we weer een paar kilometer verder...
Nu fiets ik al maanden in dat zelfde jasje met alles wat daar nog verder bij hoort en voel ik me er kiplekker in. En ondertussen ben ik ook alerter op wat andere renners dragen. Er valt heel wat te zien hoor: al die (al dan niet strakke) lijven in die strakke pakjes... maar laat ik me beperken tot de kleuren van de outfits. Ik zie prachtige setjes in mooie kleuren. Rose, paars en geel hebben niet mijn voorkeur maar wat ik echt niet vind kunnen zijn witte koersbroeken van dunne stof. Wit aan de zijkant kan wel maar niet op andere plekken want daar schemert van alles doorheen wat je liever niet wilt zien. Dus heren (en ook dames): even checken...
Vandaag heb ik (en alle andere teamleden van Binnenvaart to the Top) een nieuw fietsshirt gekregen gesponsord door de Binnenvaartkrant. Prachtig shirt in wit, blauw en groen. En wat geeft het een kick om met een man (en vrouw) of dertig in hetzelfde shirt de omgeving van Nijmegen te doorkruisen. Dat geeft pas het echte groepsgevoel. Hoe moet het dan wel niet voelen als we op 9 juni met meer dan 4500 renners allemaal in dezelfde outfit bij de start staan. Ik krijg er nu al kippenvel van...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten