zondag 2 oktober 2011

Handigheid

Zondag 12 december 2010
Sinds gisteren weet ik dat bij het fietsen behalve een goed ontwikkelde grove motoriek het ook wel handig is als je op het gebied van de fijne motoriek enigszins vaardig bent. Ik was namelijk nog geen 10 minuten onderweg toen ik niet goed schakelde en mijn fietsketting eraf vloog. Daar sta je dan, midden op de dijk, geen mens te zien op dat tijdstip, dus ook niemand aan wie je hulp kon vragen. Niet dat ik denk dat ik dat gedaan zou hebben want eigenlijk vind ik dat ik zulke dingen ook zelf moet kunnen...
Dus: handschoenen uit en aan de slag. Het eerste probleem: wie houdt mijn fiets even vast want op een mountainbike zit geen standaard... Gelukkig was er een elektriciteitshuisje in de buurt. En daarna was het eigenlijk zo gebeurd en was ik weer onderweg. Weliswaar met smeer aan mijn handen... Een goede les voor de volgende keer: voortaan oude doek mee om mijn handen mee schoon te maken. Hoewel: misschien is die tip die ik gisteravond kreeg van een fanatieke fietsvriend die zijn 50e verjaardag vierde wel handiger: gewoon een paar operatiehandschoentjes mee in je achterzak... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten