zondag 2 oktober 2011

Wielertaal


Zondag 10 april 2011
Gisteren heb ik mijn allereerste echte officiele toertocht gereden: Veenendaal-Veenendaal. Het parcours van 105 kilometer ging onder andere over de Amerongse Berg, Defensieweg, Wageningse Berg, Italiaanseweg, Holleweg, Grebbeberg, Koerheuvel en diverse andere beklimmingen rondom Oosterbeek, Doorwerth en Arnhem.
Ik had goede benen en trapte in de boter. Omdat er zeer regelmatig geklommen moest worden of sprake was van vals plat, heb ik weinig op de grote molen gefietst en heb vooral geprobeerd op souplesse te rijden. Regelmatig werden we ingehaald door renners die elkaar het snot voor de ogen reden en probeerden in elkaars wiel te springen. Het gevolg was dat sommigen voortijdig de man met de hamer tegenkwamen en moesten lossen.
In ons groepje van zeven had niemand pap maar juist jus in de benen en we konden lekker doorkachelen. Door de heerlijke koffie, chocomel, appeltaart en tosti's onderweg kregen we geen hongerklop. Wel hadden we af en toe last van een wieltjeszuiger maar die lieten we dan op een gegeven moment gewoon mee doorwisselen. De laatste 5 kilometer werd ik er bijna af gepierd maar uiteindelijk kwamen we in een gestrekt tempo ontspannen over de finish. Deze heuvels zijn bedwongen, nu de 'berg' nog....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten