zondag 2 oktober 2011

Niet alleen het rondgaan van mijn benen...

Zaterdag 22 januari 2011
Na mijn mail van gisteren heb ik zoveel reacties en donaties gehad! Heel erg bedankt, zo fijn om te merken dat mensen me volgen en mij en het goede doel steunen. Ga zo door. Doe ik ook...

Vorige week zaterdag weer voor het eerst buiten gefietst na al die kou en sneeuw. Zo ook vanmorgen. Ik kom er steeds meer achter dat het fietsen niet alleen het rondgaan van die benen is maar dat er heel wat techniek bij komt kijken. Alleen het schakelen al: moet ik op het grote tandwiel voor rijden of juist niet, en wanneer moet ik achter van tandwiel wisselen, en hoe doe ik dat dan: met de handels aan de linkerkant van mijn stuur of aan de rechterkant, en was het de voorste handel of moet ik juist de achterste hebben om lichter te gaan fietsen? En wat dacht je van het 'uit de wind fietsen' als je iemand voor je hebt die wind kan vangen: moet ik recht achter hem fietsen of juist aan de linker- of rechterkant? En als ik naast hem fiets moet ik dan echt naast hem fietsen of juist wat naar achter of toch maar weer een beetje naar voren? Naast dit alles ben ik ook nog alert op auto's die me willen passeren en op degene die voor me fietst. 
Je zult nu vast wel begrijpen dat niet alleen mijn benen maar ook mijn hersenen op volle toeren werken als ik op de fiets zit. Gelukkig zie ik ook nog kans te genieten van alle mooie dorpjes waar ik doorheen kom en het prachtige uitzicht op het hoge water als we op de dijk fietsen. 
En het blijft een heerlijk gevoel om als ik weer thuis bent, moe en vies van de modderspatten van de fiets die voor me rijdt, te bedenken: "Dit heb ik toch maar weer mooi gedaan!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten